• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 27 مهر 1399
کد مطلب : 113332
+
-

تمهیدات و آماده‌سازی منطقه 6 برای استقبال از بارش‌های فصلی

میز خبر
تمهیدات و آماده‌سازی منطقه 6 برای استقبال از بارش‌های فصلی

در نشست هماهنگی و اقدامات اجرایی هنگام بارش برف و باران که با حضور معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 6، شهرداران نواحی و رؤسای ادارات خدمات برگزار شد، درباره نحوه مدیریت بارش‌ها و آمادگی در این زمینه توضیحاتی ارائه شد. 
معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 6 بیان کرد: «تقریباً از اوایل شهریور طرحی تحت عنوان لایروبی در منطقه در حال اجراست که طبق این طرح، نهرها روباز و روبسته، کانال‌ها و مسیل‌ها به‌صورت مستمر به‌خصوص در طول شب لایروبی می‌شوند.»

«علیرضا علی‌بخشی» در گفت‌و‌گو با همشهری با اشاره به اینکه نحوه عملکرد پیمانکاران و اجرای دستورالعمل‌ها در این زمینه توسط شهرداران نواحی و ناظران خدمات شهری در حال پایش است، افزود: «چون در سال‌های گذشته در بارندگی‌های شدید دچار مشکل آبگرفتگی بودیم و حتی برخی نهرها ایرادهای عمرانی داشتند،
امسال سعی داریم این مشکلات را برطرف کنیم تا با آمادگی کامل به استقبال فصل بارندگی برویم.» به گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه 6، در حال حاضر اقدامات عمرانی با هماهنگی معاونت عمرانی شهرداری در حال انجام است. طبق ارزیابی که به تازگی توسط سازمان لایروبی شهرداری تهران انجام شده، منطقه 6 به علت عملکرد مطلوب، رتبه اول را در حوزه لایروبی کسب کرده است.  علی بخشی ادامه داد: «ماشین‌آلات برف‌روبی در مکان‌های مورد نظر مستقر می‌شوند. کیسه‌های شن مخصوص نیز در مواقعی که حجم بارش افزایش داشته باشد یا با روان‌آب‌های فصلی مواجه باشیم،
در منطقه ذخیره‌ شده و در اختیار شهرداران نواحی مختلف قرار می‌گیرد.» او با اشاره به اینکه هرس شاخه‌ها نیز در حال انجام است، گفت: «با توجه به خطراتی که شاخه درختان خشک هنگام بارش برف ایجاد می‌کنند، به ایمن‌سازی معابر و بزرگراه‌ها اقدام می‌‍شود. همچنین با سازمان هواشناسی مدام در ارتباط هستیم تا در روزهای بارانی و برفی در آمادگی کامل باشیم.»  معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۶ ادامه داد: «از سازمان آتش‌نشانی هم 14 دستگاه موتورپمپ قوی تحویل گرفته شده و به نواحی مختلف داده شده تا در زمان مورد نیاز بتوانیم از این پمپ‌های کف‌کش برای تخلیه آب استفاده کنیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید